יום שלישי, 20 בנובמבר 2012

מצב המקלטים בקציר - תמונת מצב

מבדיקה שקיימנו בשטח עולה כי מצב המקלטים בכי רע, הזנחת המועצה הממונה הגיעה עד לאחד הנושאים הכואבים כיום לצערנו - מיגון העורף בשעת חירום. ישראל כולה נמצאת כיום בטווח טילים ארוכי טווח ורקטות, למעט בתים שנבנו לאחרונה והבתים בהרחבה אין לתושבים ממ"ד פרטים והם נאלצים להשתמש במקלטים הציבוריים.

מצב המקלטים בציבוריים בקציר עגום, אין מפתחות למקלטים, בחלקם פועלים אנשים ללא היתר ומקלטים משמשים מחסן ציבורי, מאגר זבל ומוכנות אפס לשעת חירום.

הזנחת מקלט ציבורי זה עבירה פלילית ובאחריות מלאה של הרשות!

11. אי החזקה תקינה של מקלט, ציבורי או פרטי, הינה עבירה על סעיף 24 (ב) לחוק ההתגוננות האזרחית.
כתב אישום בגין עבירה זו יכול להיות מוגש מטעם היועץ המשפטי לממשלה או נציגו, ולא מטעם הפרקליטות הצבאית.
12. עבירה על סעיף 14 (ו) לחוק ההתגוננות (הסעיף המחייב ביצוע שינויים ותיקונים במקלט פרטי, כדי לאפשר את השימוש בו בכל עת כמחסה, בהוראת השימוש המקומית), נקבעה בצו ההתגוננות האזרחית (עבירות קנס), התשל"ו- 1976, כעבירת קנס.
13. כן נקבעה בצו הנ"ל, כעבירת קנס, העבירה על שימוש במקלט למטרה שונה מאשר לחסות בו, ללא רישיון מהרשות המוסמכת לשימוש החריג, בניגוד לסעיף 15 (א) לחוק ההתגוננות האזרחית.
14. במידה וברשות מקומית אומץ "חוק עזר לדוגמא לעיריות (החזקת מקלטים), התשל"ו- 1975", הרי שאי החזקה תקינה של מקלט מהווה עבירה גם לפי חוק העזר העירוני.
15. כתב אישום בגין עבירה על חוק העזר העירוני, או בגין עבירה על הפרק השלישי לחוק ההתגוננות האזרחית (הפרק הדן במקלטים), יוגש בידי תובע מטעם העירייה .
16. ראש הרשות המקומית מוסמך להורות על הגשת כתב אישום בעבירות על חוק ההתגוננות האזרחית, לפי סעיף 225 (ב) לחוק סדר דין פלילי (נוסח משולב), תשמ"ב – 1982.
סעיף 55 לחוק בתי משפט, התשמ"ד- 1984, קובע, כי לביהמ"ש לעניינים מקומיים נתונה הסמכות לדון בעבירות על החיקוקים המנויים בתוספת השלישית לחוק, ובתוספת זו מצוי חוק ההתגוננות האזרחית.
17. פעולה במישור הפלילי תתבצע באמצעות פנייה לרשות המקומית, ובמקרה המתאים- גם למשטרה.

לעיון בחומר המלא באתר פיקוד העורף