יום שלישי, 27 בנובמבר 2012

שילוב קהילה ועסקים מקומיים - חזון שהוא מציאות

אני שמח על התעררות הקהילה והרצון של נציגי הרשימות השונות לתרום. אני אוהב לספר מה אני עושה טוב ולא אחרים רע, אשמח לשתף אתכם בחזון שלי אותו אני מיישם במקומות אחרים כבר לא מעט שנים.

במקום בו צומחים עסקים ויזמות מקומית, הערך הקהילתי מתחזק. עסקיים קיימים ואנשים המעוניינים להקים עסק זכאים לתמיכה, ליווי, וייעוץ ממדינת ישראל בצורה מסובסדת. אין רשות מקומית שתבקש תקציב לכך ולא תקבל.

אני מלווה את המועצה האיזורית עמק הירדן שנים רבות שם הטמעתי חזון זה: איתור העסקים המקומיים, יצירת חיבור ונטוורקינג בין בעלי עסקים לקידום אחד של השני, יצירת שיגרת עסקים פעילה ותומכת, הכנסת המועצה כגוף מרכזי המממן ודוחף את התהליך.

התוצר הסופי הוא גאווה מקומית, איכפתיות, יצירת זיכרון חשוב בו אני כתושב קונה בעסק מקומי וזה חוזר אלי!

גם בקציר יישמתי את זה (הרבה לפני הבחירות יש לציין) פורום העסקים המקומי כבר יוצר שיח ופעילות, קורס פיתוח עיסקי במימון מדינה כבר כאן ומחכה לנרשמים, ויש עוד המון מה לעשות.

הנה משהו שאפשר לעשות יחד כבר מחר בבוקר:

לא רבות דובר על מבנים ריקים שמתפנים. בואו ניקח אחד כוועד.
נצבע אותו יפה. נקים עמדת קפה. נביא קצת שולחנות וכיסאות.
חיבור לאינטרנט.
נקרא לזה בית קפה לעסקים.
מקום כזה שבו יוכלו להגיע אליו בעלי עסקים העובדים מהבית לדוגמא.
עלות שעה של לשבת ולעבוד משם יכולה להיות סביב 20 שקלים, מנוי חודשי משתלם זה אופציה.
אם נשים שם גם חדר ישיבות - יהיה ניתן להזמין לקוחות במקום לארומה בכפר קרע.
נביא פעם בחודש הרצאה מקצועית טובה.
נביא נציג מט"י איזורי פעם בשבוע.

למה לחכות לבחירות?  אפשר להתחיל היום.

אשמח לקבל רעיונות לשמות למקום שכזה.


רוב חברי יחד ישמחו למקום כזה שכן רובם עובדים מהישוב ונמצאים כאן לשירותכם רוב שעות היום.

שלכם ולשירותכם,

צחי צימט