יום רביעי, 5 בדצמבר 2012

תודה לכולם!

תודה על התמיכה, על הסיוע, ההתנדבות, העשייה - אנו נשתף פעולה ונשתלב בוועד המקומי למען הישוב. הבחירות היו יום חג בישוב לאחר הרבה שנים של שקט....שמחנו להיות חלק!

יום ראשון, 2 בדצמבר 2012

ביום שלישי שמים "יד"

לכל מי שבאמת אכפת לו מקציר, לכל מי שרוצה לרענן גם את המנהיגות המקומית, לכל מי שבאמת רוצה ליצור חיבור אמיתי, לכל מי ששם את החינוך במרכז, לכל מי שבאמת רוצה לפתח פה תיירות ויזמות ובעיקר לי שמאמין בנו כאנשים

ביום שלישי כולנו שמים "יד" לוועד המקומי.

כי רק ביחד זה אפשרי!

 
 
 

יום שלישי, 27 בנובמבר 2012

שילוב קהילה ועסקים מקומיים - חזון שהוא מציאות

אני שמח על התעררות הקהילה והרצון של נציגי הרשימות השונות לתרום. אני אוהב לספר מה אני עושה טוב ולא אחרים רע, אשמח לשתף אתכם בחזון שלי אותו אני מיישם במקומות אחרים כבר לא מעט שנים.

במקום בו צומחים עסקים ויזמות מקומית, הערך הקהילתי מתחזק. עסקיים קיימים ואנשים המעוניינים להקים עסק זכאים לתמיכה, ליווי, וייעוץ ממדינת ישראל בצורה מסובסדת. אין רשות מקומית שתבקש תקציב לכך ולא תקבל.

אני מלווה את המועצה האיזורית עמק הירדן שנים רבות שם הטמעתי חזון זה: איתור העסקים המקומיים, יצירת חיבור ונטוורקינג בין בעלי עסקים לקידום אחד של השני, יצירת שיגרת עסקים פעילה ותומכת, הכנסת המועצה כגוף מרכזי המממן ודוחף את התהליך.

התוצר הסופי הוא גאווה מקומית, איכפתיות, יצירת זיכרון חשוב בו אני כתושב קונה בעסק מקומי וזה חוזר אלי!

גם בקציר יישמתי את זה (הרבה לפני הבחירות יש לציין) פורום העסקים המקומי כבר יוצר שיח ופעילות, קורס פיתוח עיסקי במימון מדינה כבר כאן ומחכה לנרשמים, ויש עוד המון מה לעשות.

הנה משהו שאפשר לעשות יחד כבר מחר בבוקר:

לא רבות דובר על מבנים ריקים שמתפנים. בואו ניקח אחד כוועד.
נצבע אותו יפה. נקים עמדת קפה. נביא קצת שולחנות וכיסאות.
חיבור לאינטרנט.
נקרא לזה בית קפה לעסקים.
מקום כזה שבו יוכלו להגיע אליו בעלי עסקים העובדים מהבית לדוגמא.
עלות שעה של לשבת ולעבוד משם יכולה להיות סביב 20 שקלים, מנוי חודשי משתלם זה אופציה.
אם נשים שם גם חדר ישיבות - יהיה ניתן להזמין לקוחות במקום לארומה בכפר קרע.
נביא פעם בחודש הרצאה מקצועית טובה.
נביא נציג מט"י איזורי פעם בשבוע.

למה לחכות לבחירות?  אפשר להתחיל היום.

אשמח לקבל רעיונות לשמות למקום שכזה.


רוב חברי יחד ישמחו למקום כזה שכן רובם עובדים מהישוב ונמצאים כאן לשירותכם רוב שעות היום.

שלכם ולשירותכם,

צחי צימט

יום שבת, 24 בנובמבר 2012

מה מבקר המדינה חושב על השלטון הדו רובדי?

למרות סיפורי ההרגעה שמספרים לכם, יצאנו לבדוק במקורות הכי אמינים בארץ......האם גם מבקר המדינה טועה?

 ועד מקומי אפקטיבי הוא כזה שיטיל אחריות על המועצה לעמוד בתפקידה ולהעניק לציבור קציר את השירות הטוב ביותר.

 
 
סיכום והמלצות:
ממצאי הביקורת מצביעים על כך שבהסדרים החוקיים שנקבעו לפעולות המועצות האזוריות והוועדים המקומיים אין פתרון מְסַפֵּק ומקיף לבעיית הסדרת פעילותם של הוועדים המקומיים במסגרת השלטון הדו-רובדי, בייחוד לנוכח השינויים שחלו במגזר הכפרי בישראל בשנים האחרונות. דבר זה מתבטא בתפקוד לקוי של חלק מהמועצות האזוריות והוועדים המקומיים ופגע ברמת השירותים שסופקו לתושבים.
מממצאי הביקורת עולה כי ישנם כשלים בפיקוח הציבורי של המועצות האזוריות על הוועדים המקומיים. מן הראוי שמשרד הפנים יבחן את הכלים הארגוניים הדרושים למועצות האזוריות כדי לקיים את חובת הפיקוח ביעילות, במקצועיות ובאמצעות הסדרים הולמים.
על משרד הפנים לבחון מחדש אם נחוץ להעניק לוועד מקומי מעמד של ישות עצמאית לצורך התקשרויות באמצעות מכרזים ללא הבחנה בין סוגיהן. על המשרד ועל המועצות האזוריות להסדיר את העניין במשותף, בין השאר באמצעות ניצול הכלים העומדים לרשות המועצות המעניקים להן יתרון יחסי לעומת הוועדים המקומיים - למשל היתרון בגודל, במקצועיות, בהתמחות ובניסיון במכרזים ובהתקשרויות למתן שירותים מוניציפליים.
על משרד הפנים לבחון אם ביכולתם של ועדים מקומיים לבצע פרויקטים של בנייה ותשתיות ביישובים, נוכח הידע והכלים המקצועיים הנדרשים לכך. על המשרד לשקול אם מועצות אזוריות רשאיות לאצול לוועדים המקומיים סמכויות ביצוע של עבודות פיתוח ותשתיות בלי ליווי מקצועי ובלי להגביל את אופי הפרויקטים, עלותם והיקפם.
על משרד הפנים להנחות את חברי הוועדים המקומיים באמצעות חוזרי מנכ"ל, השתלמויות וידיעונים בכל הנוגע לניהול ישיבות ולרישום פרוטוקולים, לעריכת מכרזים, להרשאות ולמניעת ניגוד עניינים ולהבהיר להם את האחריות האישית שלהם. עליו להורות לוועדים המקומיים שלא החליטו לפעול באמצעות המועצה, על פי אילו כללים חשבונאיים עליהם לנהל את חשבונותיהם ולפקח על יישומם.
על משרדי האוצר והפנים לקיים עבודת מטה מקצועית משותפת להסדרת ההוראות הנוגעות לקביעת שיעורי הארנונה שגובים ועדים מקומיים לצורך הספקת שירותים לתושבים, על פי סמכויות שאוצלות להם המועצות האזוריות.
ספק אם הסדר "זהות הוועדים" יעיל, משום שהדבר פותח פתח לבזבוז כספי ציבור, לניגוד עניינים ולפגיעה בייצוג התושבים וברמת השירותים המוניציפליים הניתנים להם. לפיכך ראוי שמשרד הפנים יבחן את המשך קיומו.

על משרד הפנים לשמור על מעמדם של הוועדים המקומיים, למנוע את שלילת הסמכויות המוניציפליות מהם על ידי האגודות השיתופיות ולהנחות את המועצות האזוריות ואת מרכז המועצות האזוריות לוודא שכל פעולה מוניציפלית שבסמכות גופי השלטון המקומי תיעשה אך ורק על פי הוראות הדין באמצעות הוועד המקומי ביישוב. על המשרד לבער את התופעה של שרשור כספי ציבור מהמועצות האזוריות והוועדים המקומיים לאגודות השיתופיות, שהן גופים פרטיים שאינם נתונים לפיקוח ציבורי על פי החוק.
בעת חישוב מענק האיזון למועצות האזוריות על משרד הפנים לכלול בו גם את ההכנסות שגבו הוועדים המקומיים מארנונה ואת הוצאותיהם בגין שירותים מוניציפליים וכך לקיים גלוי נאות של כל ההכנסות וההוצאות כדי למנוע עיוות בהקצאת המענק. על משרד האוצר לדרוש ממשרד הפנים לשקף במלואן את ההכנסות וההוצאות של הוועדים המקומיים על מנת שלא ייפול פגם בתהליך קבלת ההחלטה על הקצאת מענקי האיזון.
על המועצות האזוריות בישראל ועל הוועדים המקומיים ללמוד את עיקרי הממצאים שנחשפו בביקורת מבקר המדינה ומובאים בדוח זה ולפעול לתיקון הליקויים וליישום ההמלצות הכלולות בו. מן הראוי שמרכז המועצות האזוריות ינחה את המועצות האזוריות בעניין זה וילווה את היישום.
המתואר לעיל מעורר חשש כי סכום המענקים הכולל שהקצתה ממשלת ישראל לכל הרשויות המקומיות בישראל אינו מחולק כראוי, והדבר בא לידי ביטוי בהגדלת המענק למועצות האזוריות ובצמצום המענק לרשויות מקומיות אחרות.
 

יום שישי, 23 בנובמבר 2012

חוברת יחד - לעיון ברשת



לחצו על הכפתור מימין למצגת להגדלה למסך מלא. 
הערכים המובילים את יחד - שמים "יד" בקלפי ביום הבחירות למען שינוי אמיתי וירידה לפרטים הקטנים

לחצו על התמונה להגדלה



יום חמישי, 22 בנובמבר 2012

תכנית עתידית לנוער בקציר

אחד השינויים הגדולים שחייבים להתחולל בקציר הוא בהתייחסות לנוער. כאחד שהעביר את ילדותו ונערותו בישוב (אם כי בתקופה אחרת) ועם מרחק הזמן אני מבין את היתרונות והחסרונות של לגדול בישוב.
 
הדבר הראשון שאנחנו חייבים לעשות הוא להפסיק להתייחס אליהם כמכלול. בגיל הזה כל ילד, כל נער ונערה הוא עולם בפני עצמו, לכל אחד מהם יש אופי אחר, תחומי עניין שונים, חולשות וחזקות משל עצמו. כל אחד מהם זקוק לגישה אחרת. אנחנו חייבים להעניק להם כמה שיותר אופציות למצוא את מקומם. יש גרעין חזק חברתית שצריך להמשיך לטפח, יש נערים שנמצאים יותר בשוליים, חובה עלינו לחזר אחריהם ולהנגיש להם את הקהילה, זה לא קל אבל הדרכים קיימות.
 
בשלוש השנים האחרונות אני עובד על פרויקט בשיתוף מרכז הנוער בגבעת אולגה. באוכלוסייה עם בעיות סוציואקונומיות קשות בהרבה ממה שיש לנו בישוב, המרכז עושה פלאים, נוער שמגיע ומשתתף בפעילויות, בתמיכה לימודית, במרכז מוסיקה, בחוגים והעשרה, באוזן קשבת. אני מאמין שאפשר ליצור תשתית חברתית חינוכית שתעניק לנוער שלנו איכות חיים.
 
כדי לא לפזר רק סיסמאות הנה כמה נקודות שאותן אפשר וצריך לממש:
 
-        הקמת קומונה של בני ובנות שנת שירות לעבודה עם הנוער.
 
-        הקמת מרכז תגבור למידה לשעות אחר הצהריים.
 
-       בכל יום עצמאות אני נדהם מחדש מהמוסיקליות של קציר, עם כל המוסיקאים שיש לנו בישוב, הצעירים והמבוגרים, לא יכול להיות שלא יהיה לנו מרכז מוסיקה.
 
-        אסור שבישוב קטן יורגש אצל הנוער פער חברתי. כל תנאי לפתיחת הבריכה על ידי כל גורם חייב להיות מחיר מוזל עד מסובסד לכל הנוער של קציר.
 
-        צריכים להגיע, ככל האפשר, למצב שכל נער או נערה ישתתפו באיזושהי פעילות חברתית, חוג, תנועת נוער, ספורט, גם על ידי סבסוד של הועד המקומי במקרה
 
-        אפשר לנצל את הספרייה שלנו ולפתוח מועדון לעידוד הקריאה. תתפלאו כמה הנוער רוצה שמישהו ידחוף אותו לזה, ותתפלאו כמה תושבים ישמחו להתנדב למשימה.
 
-        הקמת קבוצת ספורט תחרותית, היתה לנו פעם קבוצת כדורסל בישוב, נכון היינו גרועים, (אני הייתי בחמישייה הפותחת, שתבינו עד כמה גרועים היינו), אבל אפשר לבנות מסורת יישובית.
 
-        אסור לנו גם להתעלם מבעיית האלכוהול שקיימת בישוב, אפשר לעבור ליד חורשת הזיתים בלילה, לצקצק לשון ולהתלונן, לדעתי חייבים להכניס תכנית טיפולית שתעבוד עם הנוער.
 
 
 
וזה רק על קצה המזלג. אני עובד עם נוער, בעיקר נוער בסיכון, כבר 12 שנים. בפנימיות, ברשויות מקומיות בבתי ספר ומרכזי נוער. אפשר להגשים להם חלומות, אפשר לתת להם לפרוח. כדי שזה יקרה אנחנו המבוגרים צריכים לפנטז, לחלום ואז-  לבצע.   
 
 
ועכשיו קצת פוליטיקה לסיום- אני שותף לסיעת יחד שמורכבת מתושבים שכבר שנים פועלים בועדי הורים של בתי הספר והגנים, העשייה שלהם היא מוכחת. רשימה צעירה, תוססת, אנרגטית, אחראית ואכפתית.
 
שלכם,
 
חיים אלמקיס

הכל למען החינוך בקציר

תנו "יד" למהפך בחינוך בקציר - לא מחכים לשינוי או טובות עושים את זה "יחד"

פשוט ממשיכים לעשות אך הפעם עם תקציבים ועם חיבור דמוקרטי לשנות!

ההתחלה

 
לפני כמעט ארבע שנים הגעתי לקציר עם משפחתי – הנוף היה נאה בעיני, הקירבה למרכז גם הקהילה על כן בחרנו להשאר. על פני השטח ממבט ראשון מאוד קשה לומר מה לא בסדר, שבוע ראשון והתמונה מתבהרת לחלוטין – קוראים לזה ועדה קרואה, אחד מהאסונות הגדולים ביותר שניתן להמיט על קהילה. בהעדר רשות מוניציפאלית נבחרת לאף אחד לא אכפת באמת מהחינוך, לבית הספר אין חזון, לגנים עף הגג, רמת התחזוקה והבטיחות ירודים ולילדנו אין ברזיות לשתות מהם מים. מהפך מרתק עברה ישראל בעשור האחרון מקומות שמעולם לא היו על המפה הפכו למודל לחיקוי בזכות מערכות חינוך בהן מושקעים תכנון ומשאבים ובעיקר השקעה מצד מועצות או עיריות בכסף על כל תלמיד. להתחשב בעובדה כי בקציר מאות בתי ספר בהחלט קשה להגיע כאן להישגים….
 
העדרת אחריות של וועדה קרואה שבאה רק לאזן תקציב שחקה גם את אנשים המקצוע בישוב ויצרה מתחים מיותרים. חלק מחינוך זה ללמוד ולהבין מצאתי את הדרך להקשיב, לחבר, להכיר. למדתי בעיקר שמי שעסק פה בניהול החינוך נשלח לקרב לבד וגם ספג לבד, זה משהו שלא יקרה פה שוב. מתחילת השנה קיים שיתוף פעולה מצויין בין וועד ההורים למחלקת החינוך היישובית וכך גם ישאר - מודה לאל על הזדמנות שנייה שניתנה לי בעניין זה. כולנו ובעיקר הילדים יוצאים נשכרים.
 
אני בתפקיד יו"ר וועד ההורים כבר שנתיים,  ודברים שרואים מתפקיד זה לא רואים בכלל. כשעומדים עם חוזר מנכ"ל משרד החינוך, שהוא ספר ההפעלה למוסדות חינוך, אנו מגלים כי הדרך עוד ארוכה וקשה כדי להגיע למערכת חינוך טובה וראויה לילדנו, בחוזר מנכ"ל הנחיות ברורות להכל, אך מהר מאוד ניתן להבין כי בית הספר שלנו לא נהנה מהפוטנציאל ומהסטנדרטים שמשרד החינוך קובע. אגב, הבעיה אינה תקציב – כל אדם יכול לגשת אל מערכת המחשב של משרד החינוך ולבדוק מה תקציב בית הספר, תגלו מספר מרשים אך יחד עם זאת מדאיג….איך עם כל ההשקעה מצד משרד החינוך אנו עומדים הרחק מאחור? איך עם כל הכסף הזה אנו עדים להזנחה עקבית מזה שנים?  ואיך הזנחה גורמת לביזבוז משאבים יקר? כי כשמזניחים בסוף צריך לתקן וזה תמיד עולה יותר! כנראה שיש בעייה גם במשרד החינוך ויש להתמודד איתה.
 
אני חוזר לתחילת דרכי ביישוב. את פניו של מקום תגלה משיחות עמוקות עם אנשים: כמה קשה פה, כמה על כל דבר צריך להאבק, עד כמה הדברים הבסיסיים והשירות לתושב לא קיימים. במסגרת עבודתי היה לי העונג ללוות מועצה כיועץ אסטרטגי לצמיחה במשך מספר שנים, כמות המאמץ והתקציב המושקעים בתהליך שכזה הם אדירים אך מעבר לתקציבים צריך רצון ואור בעיניים, זאת לא ניתן לצפות או לראות מוועדה קרואה שתפקידה למחוק גרעונות ויחד עם זאת למחוק את הכמיהה ואת הרצון לחיות כמו כולם בארץ הזאת. ראיתי ועדיין אני פוגש תושבי קציר שאיבדו תקווה או לא מאמינים כי ניתן לשנות, מהלכי האיחוד ופעולות בהן אנו באמת פועלים כקהילה – מוכיחים אחרת. החזרה אל דמוקרטיה וערכי יסוד מובילה אותנו להיות חלק מהשינוי אם לא כבעלי תפקיד אז כמצביעים, היום זה כבר בידיים שלנו.
 

בין ועד הורים לוועד מקומי

לא תכננתי להגיע לתפקיד היו"ר אך יש נקודה בחיים בו אי אפשר יותר לצקצק בלשון או להאמין שיהיה בסדר. אני מביט על תקופה של שנתיים בהן אני חלק מועד הורים ומנסה לחשוב מהם הדברים בהם אני וקודמי לתפקיד עסקנו ועדיין עוסקים בתקלות ובהזנחה שהיו יכולים לפרנס 10 בתי ספר.
 
תלכיד ההורים סביב הוועד (הגוף היחיד שבאמת נבחר פה ע"י הציבור בשנים האחרונות) מרשים, הורים מגלים חוש התנדבות מדהים ואת מרבית שיפוצי החוזת השנה קיימו הורי בית הספר. יצאנו לשביתה מרשימה ממנה מתוך כמעט 300 ילדים הגיעו רק 6!!! זוהי סולידריות שמראה כי לישוב לב פועם. פועם חזק. את הטיפול בליקויי הבטיחות והתחזוקה הבאתי עד לרמות הגבוהות ביותר: מנכ"לית משרד החינוך, משרד מבקר המדינה, ועדת החינוך בכנסת ועוד היד נטויה. ילדי היישוב יקבלו את מלוא הזכויות שלהם כתושבי מדינת ישראל שהוריהם משלמים את כל נטל המיסים ולא מקבלים עד היום דבר בתמורה. את זכויות היסוד שלנו הפסקנו לבקש – אנו נדרוש ונגיע לכלל מוסדות מדינת ישראל עד שנקבל.
 
מי שלא ימלא תפקידו כראוי בעבודה עם ילדנו ימצא עצמו בבית משפט מנהלי נותן הסברים למדינה ששלחה אותו לתפקיד כה חשוב פה בישוב שלנו.
 
וועד ההורים חייב להיות חלק בלתי נפרד מהוועד המקומי החזון שלו והיעדים שלו - מרבית חברי יחד פעילים מרכזיים בוועד החינוך הישובים, חלק נכבד אף היה פעיל בעבר בקציר ובגוונים.
 
 
הימים הקרובים הם שעת מבחן גם למערכת החינוך, בקדנציה שלי התעקשתי על מעורבות הורים בגיבוש חזון ואף בקבלת החלטות, מערכת החינוך שלנו היא קהילתית אך נכון להיום לא מטופלת כך. בכל מהלך מול המועצה החדשה ידרש תהליך לימוד והרבה מעש בתחום החינוך מגני הטרום ועד לכיתות ו'. להורים משקל כבד בהחלטות ובהצבת חזון ושאיפות ממערכת החינוך העתידה לצמוח, עלינו להקים ועדת חינוך ישובית ומהר, עלינו לפעול מתוך יצירה וחשיבה ולא מתוך תכתיבים.
בהזדמנות זו אני רוצה להודות מקרב לב להורים שהם שותפי ומוכיחים זאת בתמיכה, בהגעה לבית הספר לעבודות, בהעלאת רעיונות והצעות – בלעדיכם לא היינו מגיעים להישגים ואף נגיע להישגים נוספים.
 
את הכשל הניהולי בבית הספר יש לבחון ולבצע פילינג עמוק, לא יעלה על הדעת שקרוב ל-40 ילד יעזבו את בית הספר וכאילו כלום לא קרה. מדובר במחדל שערורייתי, המידע ידוע ועבר הלאה לגופים שצריכים לתת תשובות, זוהי ההזדמנות להודות להורי "גשר על הוואדי" שמצאו את הזמן לעדכן ולהאיר את הסיבות לעזיבה ואת הדורש תיקון ובעיקר את האומדן המספרי הקשה של עזיבת תלמידים מבית הספר בקציר.
 
חינוך עבורי הוא קודם כל דוגמא אישית ומבחינה זו הורי הישוב הם מקור לגאווה כמו גם ילדינו.
כל איש חינוך בקציר: מורים, מנהלים במערכת, גננות – בהווה או בפנסיה, מוזמנים ליצור קשר ולהיות חלק בחשיבה ובעשייה.
 
עכשיו שהבחירות בפתח עלינו כהורים לאגד את הכוח הפוליטי שלנו, יש הסולדים מפוליטיקה אך נסו לחשוב על זה כחיבור קהילתי חשוב למען הילדים שלנו כי זה הדבר האמיתי. חיבור בין הורים זה אמירה שאכפת לנו ואנחנו באמת רוצים לשנות!
 

שימו "יד" בקלפי לוועד המקומי!

 
צחי צימט – יו"ר ועד ההורים בית הספר קציר

 

יום שלישי, 20 בנובמבר 2012

מציאות הוועדים המקומיים במנשה

בתאריך 27.10.2011 התקיימה ישיבת מליאה שעסקה באופי הוועדים וצרוף קציר. הוועד המקומי הבא חייב להבין את המציאות שבה הוא הולך לחיות ב-6 השנים הבאות. הוועד צריך להחליט אם הוא רוצה להיות חותמת גומי? הוועד המקומי שיוביל יחד מחוייב לדאוג לאינטרסים של קציר, אנחנו וועד אחר מתוך עשרות. במסגרת היעדים שהוגדרו במצע יחד וכפוף לתכנית אסטרטגית - יחד יוצאים לדרך. לא ניתן לוועד המקומי ליפול


- להגדלה יש ללחוץ על התמונה -


מצב המקלטים בקציר - תמונת מצב

מבדיקה שקיימנו בשטח עולה כי מצב המקלטים בכי רע, הזנחת המועצה הממונה הגיעה עד לאחד הנושאים הכואבים כיום לצערנו - מיגון העורף בשעת חירום. ישראל כולה נמצאת כיום בטווח טילים ארוכי טווח ורקטות, למעט בתים שנבנו לאחרונה והבתים בהרחבה אין לתושבים ממ"ד פרטים והם נאלצים להשתמש במקלטים הציבוריים.

מצב המקלטים בציבוריים בקציר עגום, אין מפתחות למקלטים, בחלקם פועלים אנשים ללא היתר ומקלטים משמשים מחסן ציבורי, מאגר זבל ומוכנות אפס לשעת חירום.

הזנחת מקלט ציבורי זה עבירה פלילית ובאחריות מלאה של הרשות!

11. אי החזקה תקינה של מקלט, ציבורי או פרטי, הינה עבירה על סעיף 24 (ב) לחוק ההתגוננות האזרחית.
כתב אישום בגין עבירה זו יכול להיות מוגש מטעם היועץ המשפטי לממשלה או נציגו, ולא מטעם הפרקליטות הצבאית.
12. עבירה על סעיף 14 (ו) לחוק ההתגוננות (הסעיף המחייב ביצוע שינויים ותיקונים במקלט פרטי, כדי לאפשר את השימוש בו בכל עת כמחסה, בהוראת השימוש המקומית), נקבעה בצו ההתגוננות האזרחית (עבירות קנס), התשל"ו- 1976, כעבירת קנס.
13. כן נקבעה בצו הנ"ל, כעבירת קנס, העבירה על שימוש במקלט למטרה שונה מאשר לחסות בו, ללא רישיון מהרשות המוסמכת לשימוש החריג, בניגוד לסעיף 15 (א) לחוק ההתגוננות האזרחית.
14. במידה וברשות מקומית אומץ "חוק עזר לדוגמא לעיריות (החזקת מקלטים), התשל"ו- 1975", הרי שאי החזקה תקינה של מקלט מהווה עבירה גם לפי חוק העזר העירוני.
15. כתב אישום בגין עבירה על חוק העזר העירוני, או בגין עבירה על הפרק השלישי לחוק ההתגוננות האזרחית (הפרק הדן במקלטים), יוגש בידי תובע מטעם העירייה .
16. ראש הרשות המקומית מוסמך להורות על הגשת כתב אישום בעבירות על חוק ההתגוננות האזרחית, לפי סעיף 225 (ב) לחוק סדר דין פלילי (נוסח משולב), תשמ"ב – 1982.
סעיף 55 לחוק בתי משפט, התשמ"ד- 1984, קובע, כי לביהמ"ש לעניינים מקומיים נתונה הסמכות לדון בעבירות על החיקוקים המנויים בתוספת השלישית לחוק, ובתוספת זו מצוי חוק ההתגוננות האזרחית.
17. פעולה במישור הפלילי תתבצע באמצעות פנייה לרשות המקומית, ובמקרה המתאים- גם למשטרה.

לעיון בחומר המלא באתר פיקוד העורף


חלוקה צודקת של משאבים - מחצבת ורד

מחצבת ורד מזהמת את האוויר של קציר פעם היה שם יער.

הסיפור המעניין הוא שמנתח הארנונה של המחצבה המזהמת קציר לא נהנית, מה שכן כבר לוטשים עיניים להכנסות לטובת חריש.

עלינו ליצור חזית אחידה לקראת יציאה למאבק כנגד הזיהום ויחד עם זאת להגדיל משמעותית את נתח הארנונה המתקבל מהמחצבה לטובת קציר. שימו "יד" לשמירה על איכות הסביבה יחד עם הגדלת הכנסות הישוב.

סיפור ישן שלקראת הבחירות חייב לעלות לסדר היום גם במחיר מאבק חברתי ומשפטי.

מתוך ועדת חקירה משרד הפנים 27.7.2012:

"אנחנו מחצבת ורד. העמדה של משרד הפנים היא מקובלת .. בתחום שיפוט של מועצה מנשה. מבחינת הכנסות חלוקת הכנסות, לפי החלטות כמו שאנחנו רוצים כתובת אחד במידה ויש החלטה על חלוקת הכנסות. אנחנו רוצים כתובת אחד למנשה ומשם שיחלקו במידה ומחלקים. מבחינתנו הנקודה הכי חשובה זה כול שינוי בגבולות ... לא יפגע בתחום בגבולות השיפוט לא יפגע בתחום השפעה של המחצבת, זה דבר הכי חשוב, על מנת להימנע מחיכוכים עתידיים, שיש דוגמאות במדינת ישראל וזו העמדה של מחצבת ורד"




יום שני, 19 בנובמבר 2012

הועד המקומי בשלטון הדו רבדי – מגמות ושינויים

חומר נפלא הנמצא באתר של עו"ד איתן מימוני מהמומחים המובילים בארץ.

"למועצה האזורית סמכויות נרחבות בכדי לספק שירותים לאוכלוסייה שבתחום שיפוטה. אולם, החוק אינו מחייב את המועצה להפעיל סמכויות אלו, ועל כן גם לא את הועד המקומי.


בפס"ד המועצה האזורית לב השרון מ-1999[4] ובפס"ד המועצה האזורית גליל תחתון[5] מ-2003 נקבע כי סמכות הוועד המקומי היא סמכות שיורית בלבד וכפופה לסמכות המועצה. כמו כן נקבע כי, כאשר המועצה האזורית אינה ממלאה את חובותיה, היא אינה רשאית לצפות מן הוועד המקומי לפעול במקומה."

למאמר המלא

זכות הציבור לדעת זה לא מילה גסה

מכתב ממנדי דהן חבר ברשימת יחד לוועד המקומי

זכות הציבור לדעת... אופס, אמרתי מילה גסה??? ממש לא!!! 
זכות הציבור לדעת וכמוכן להביע את דעתו ועמדתו.
לא לשם ההשוואה אבל האם מישהו יכול לשפוט נידון למוות כאשר ראשו מונח על הגרדום רגע לפני שעורפים את ראשו, כאשר הוא זועק וצועק ......
במידה מסויימת כך הרגשתי אתמול, כאשר כינסו אותנו התושבים כאשר ההחלטה מוגמרת.

אני מציע לכל המקטרגים על התנהלות חלק מהתושבים בישיבה לבחון באמת מה גרם להם לדבר כפי שדיברו.
רובנו כאן הורים לילדים, ואני לא מכיר הורה או אדם שמכיר את שפת התינוקות, אבל אני גם לא מכיר אף הורה שכאשר ילדו צועק, גם באמצע הלילה, שמכנה את ילדו ברברי או מופרע, אלא מנסה לראות ולהבין מה מפריע לו, ברוב המקרים חיבוק עוזר ומרגיע... נקודה למחשבה

אני ממש לא מקבל את האימרות שתושבים הגיעו לישיבה, ההזויה מעט לטעמי, אתמול על מנת לפוצץ את הישיבה, תושבים הגיעו לישיבה כי אכפת להם.
יכול להיות שחלק מהקהל ה"דומם" היה שותף ברזי התקציב שתוכנן שבעקבותיו נדרש אישור צו מיסים גבוה יותר ולכן לא היו לו שאלות. אבל מה שבטוח שחלק נכבד מהקהל, ובטח מהתושבים, לא היה מעורה כלל בסעיפי התקציב.

אלו הייתה שקיפות ונכונות לשתף מצד הועד הממונה, אני מניח שכל הדיון הזה היה מתנהל בצורה אחרת ואולי אף גורף הסכמה רחבה של התושבים לגבי גביית ארנונה גבוהה יותר. לצערי זה לא קרה.
אני יותר משמח על המעורבות הישובית בנושא חשוב זה, זהו סימן חזק גם לועד שייבחר שאין ביישוב "שריפים". כאשר אנו מדברים כל הזמן על ישוב קילתי ועל קהילתיות כדאי שנתחיל מהראש.

לסיכום דבריי, אני שמח שלבסוף הוועד החליט שתעריפי המיסים ירדו, בין אם בעקבות הלחץ הציבורי והשאלות הענייניות ובין אם לאו

שיהיה המשך ערב נפלא לכולנו: תושבי הגבעה המרכזית, תושבי הגבעה המערבית, לכל ארבעת הרשימות המתמודדות למליאה, לכל שלושת הרשימות המתמודדות לועד המקומי, לכל צוות הצופים הנפלאים.......... ובקיצור לכל תושבי קציר

ובנימה מעט פוליטית - רק ב"יחד" נוכל לשנות ולהצעיד את קציר לעתיד טוב יותר

נ.ב.
לכל הסקרנים או המתביישים לשאול - התשובה היא לא!!! אני לא עובד, לא הובטח לי כל תפקיד ואני לא מקבל כסף מאף אחד....

יום ראשון, 18 בנובמבר 2012

על יחסי הגומלין בין וועד למועצה

מתוך מסמך אסטרטגי במוא"ז גליל עליון:
 
אספקת שירותים  תהליכים ומגמות
מרכיב משמעותי המשפיע על מודל אספקת השירותים במועצות האזוריות הינו מערכת
יחסי הגומלין בין המועצה האזורית לבין הוועדים המקומיים ביישובים אשר בתחומה.
במהלך שני העשורים האחרונים התחוללו שינויים רבים במגזר הכפרי בתחום
החברתי, הכלכלי והפוליטי. ביישובים רבים הוקמו שכונות קהילתיות בהן עברו
להתגורר תושבים שאינם חברי אגודה. על מנת ליצור ייצוג לתושבים אלו במסגרת
וועד הישוב, שעד אותה תקופה התאפיין בזהות וועדים עם האגודה, הוקם הוועד
המקומי כישות נפרדת.
הוועד המקומי החדש נזקק ליותר שירותים מהמועצה האזורית שכן חלק מהחברים בו
אינם חברי אגודה. בכך נוצר מצב של כפל סמכויות שגרם לבעיות ניהול, לבעיות
בתחום אספקת השירותים לתושבים החדשים וחיכוכים רבים בין הוועד, האגודה
והמועצה. בעיות אלו חייבו את השלטון המרכזי לתת מענה ייצוגי הולם, בעיקר
לתושבי ההרחבות.
אחד מהצעדים שביצע השלטון המרכזי הינו הקמת ועדת אמרני, לגיבוש המלצות
בנושא מעמדו וסמכויותיו של הוועד המקומי ביישובים אשר בתחום מועצה אזורית,
והצורך במערכת יחסי הגומלין בין המועצה האזורית לבין הועדים המקומיים ביישובים
אשר בתחומה.

יום שישי, 16 בנובמבר 2012

הארנונה בקציר לאן?

‏‎איציק רופא, חבר ברשימת "יחד" מעלה נקודות מדאיגות לאור ניסיון הוועד המקומי הממונה,לבצע העלאת ארנונה בזמן הקצר שנותר לכהונתו. איציק גם הוא חבר בוועד הממונה, ואומרים לו ישר כוח על העירנות , אנחנו "יחד" איתך!
פוסט של איציק רופא בדף הפייסבוק "קציר הבית שלי":
"ברצוני להתייחס גם לדברים של חיים וגם של ליאור. תקציב הוועד ל- 2013 עדיין לא נקבע ובטח מי שראה ראה כל מיני טיוטות שחברי הוועד הממונה ואני בינהם יושבים עליהם כבר מספר ימים. המצב בהחלט לא פשוט בגלל השיטה הנוכחית של המועצה. ליאור, זו לא חוכמה לעשות את כל מה שעשינו כאשר קבלנו תקציב יחסית גדול בזמן יחסית קצר. כפי שידוע לך, תקציב זה לא יהיה לאחר הבחירות ולכן אנחנו שוקלים לגבות ארנונה מעל למקסימום המותר (כמובן אם נקבל אישור רשמי) וכל זה רק כדי שנוכל לשרוד. המצב היום אינו מייצג מאחר והמועצה משתתפת בכל מיני דברים שאחרי הבחירות לא תשתתף. אני חושב שיש לשנות את השיטה ולא לעשות כקודמנו במועצה ולהטיל את העול שוב על התושבים. אין שום סיבה שתושבי קציר ישלמו יותר ארנונה מגן שומרון או תלמי אלעזר למשל. לכן לבוא ולהתרברב על עשייה של שלושה חודשים שזורה מלח בעיני התושבים שלא יודעים מה קורה בעיניי הטעייה. אתה בוודאי תקרא לזה צדקנות. בנושא העשייה, אני לא לא חושב שכדאי שנעשה תחרות אישית. אני קורא לך לשקול שוב את כל הנושא בלי קשר לבחירות ובמי אתה תומך מאחר וגם אני ומשפחתי וגם אתה ומשפחתך נחיה פה לאחר הבחירות. זה שאתה ואני היינו מקורבים ונבחרנו לוועד הממונה לא מקנה לנו זכויות יתר."