יום שישי, 20 במרץ 2015

ועד מקומי קציר תקציב 2015

 חברים וחברות, תושבי הישוב קציר, שלום,

ביום ראשון 22.3. תתקיים ישיבה סגורה של הוועד

על הפרק: תקציב שנת 2015

לאחר שבשנה שעברה בחרנו לא להשתתף בהצבעה לאישור התקציב לשנת 2014 מכיוון שלמרות דרישותינו החוזרות לא התקיימו דיונים מקדימים נאותים לבחינה אמיתית של החלוקה התקציבית בהתאם לצרכי היישוב,

ומאחר שגם השנה לא הוקדש זמן לדיונים כאלה ולא יושמו הצעות למעקב אחר יישום החלטות ולבחינת תהליך קבלת ההחלטות,

ולאור העובדה שתכניות העבודה שהגישו הוועדות הפעילות אינן זוכות ליחס הראוי, 

החלטנו לשתף אתכם בכמה עניינים שמטרידים אותנו בהתנהלות הוועד בניהול התקציב, שהוא הקופה הציבורית:

התנהלות שאינה מיישמת שקיפות ציבורית
דיון סגור בפני הציבור על תקציב 2015,  לא ברור מדוע ועל-ידי מי הוחלט כי ישיבה זו תתנהל כישיבה שאינה פתוחה לציבור, כאשר למיטב ידיעתנו אין בישיבה זו שום עניין של ביטחון או צנעת הפרט, או כל נושא אחר שמחייב זאת.
דיון על תקציב 2015 - חברי הוועד קיבלו יומיים לפני הדיון את תכנית התקציב שהגישו הוועדות, רק חלק מהוועדות הגישו תכנית כזו, תכנית ועדת חזות היישוב הוגשה כאשר בפועל אין ועדה כזו, ולא התקיימו דיונים עם נציגי הוועדות הפעילות ולא התקיימו דיונים מקדימים פתוחים לציבור בנושא התקציב. 
ועדת מכרזים פועלת ללא נוהל מעקב ודיווח מסודר כך שחברי הוועד והציבור אינם מעודכנים ולכן גם אינם יכולים לתרום לייעול התהליך.
רוב תהליכי קבלת ההחלטות מתקיימים ללא שיתוף חברי הוועד או חברי הוועדות והרחק מן העין הציבורית 

חשש למנהל ציבורי לא תקין
מאז הקמתו מתנהל הוועד המקומי קציר ללא ועדת ביקורת
חשש לניגוד אינטרסים כאשר גזבר הוועד הוא גם גזבר תנועת הצופים ביישוב הזוכה להקצאה שנתית מתקציב היישוב 

סעיפים בתקציב 2015 שראוי לתת עליהם את הדעת 
שכר בעלי תפקידים ביישוב מסתכם בכמיליון ₪ לשנה, מדובר בסכום גדול מאוד המחולק בין מעט מאוד בעלי תפקידים ללא יישום של נוהל למעקב אחר האופן שבו הם מבצעים את תפקידם במסגרת הגדרת תפקיד ברורה. שכר בעל התפקיד הבכיר הוא כשליש מסך שכר בעלי התפקידים ביישוב – לפי מה נקבע שכר זה וכיצד מתבצע מעקב על הביצוע? 
הקצאת תקציב לתנועת הצופים – 100,000 ₪ - עלות שבאופן מקובל בתנועת הצופים ממומנת מתשלומי חניכים. יש רשויות (מועצות ועיריות) שמסייעות לתנועות נוער בתמיכה כספית מסויימת אך לא ידוע לנו על ועד מקומי שמקצה סכום גדול כל-כך מתקציב היישוב המצומצם למטרה זו, בוודאי שלא במועצה שלנו. בשנה שעברה הוחלט בוועד כי הצופים יציגו בפניו תכנית הבראה מפורטת וכי בהדרגה יצטמצם היקף התמיכה של הוועד בפעילות הצופים. עד כה לא התקיים דיון בעניין וכפי שנראה מתכנית תקציב 2015 היקף התמיכה המתוכנן נשאר כפי שהיה.
תקציב ועדת פיתוח עסקי ותיירות – אין הקצאה תקציבית להשקעה בקידום נושא זה שיש בו פוטנציאל ליצירה של הכנסות ליישוב בעתיד. 
תקציב ועדת חזות היישוב – (התקציב המתוכנן לשנת 2015 הוא 1,138,210 ₪), הוגש לחברי הוועד יומיים לפני הדיון, זאת למרות שבפועל מזה כשנה אין ועדה מתפקדת וללא דיון מקדים עם פורום תושבים כלשהו, ובכלל זה גם ללא דיון בהיבטי התקציב עם חברי הוועד.

כחברי הוועד המקומי, נבחריך, אנחנו שוב ניצבים מול שוקת שבורה, בידיעה שביום ראשון, ככל הנראה, תתבצע הצבעה על תקציב 2015, שוב בהליך לא ראוי, ללא דיון ציבורי אמיתי, בלי מחשבה לטווח הארוך, ללא מעקב וביקורת ובלי לראות את הצרכים שלנו תושבי היישוב המממנים את התקציב הזה.

אנחנו פונים אליך בבקשה לסייע לנו בהובלת מהלך לשינוי המצב אשר מטרתו יישום מיידי של נוהל פעולה, מעקב ודיווח שיאפשר שקיפות ציבורית, יבטיח מנהל ציבורי תקין, ויסייע לנו כיישוב להשקיע את כספנו באחריות, ביתר תבונה ועל בסיס  תכנון לטווח הארוך לשיפור איכות החיים של כולנו.

ביום ראשון 22.3.2015 בשעה 21:30 יתקיים הדיון בנושא תקציב 2015, אנחנו נהיה שם כדי להביע את עמדתנו, 

למרות השעה המאוחרת, אנחנו מבקשים מכל מי שיכול/ה להגיע אל משרדי הוועד ולדרוש שקיפות ציבורית.

אנחנו כאן אתך ובשבילך 
תמיד מקשיבים לך ונמשיך לעדכן אותך,

צחי צימט, מנדי דהן ודפנה בן יוסף
הנציגים שלך בוועד המקומי